Hallo allemaal,
Vandaag zijn wij een nieuwe periode gestart. We hebben vandaag een hoorcollege gehad over onderzoekend leren. Door middel van filmpjes en theorie. Het is belangrijk bij onderzoekend leren bij kinderen om boeiende vragen te stellen aan de kinderen en luisteren naar de behoefte en vragen van het kind. Niet te makkelijk antwoorden, dus antwoorden geven waar ze iets mee kunnen (uitdagen). Ook is het belangrijk om de kinderen de vrijheid te geven als ze ergens mee bezig zijn. In deel 2 hebben we onderzoeksvragen bedacht, 1 centrale vraag en meerdere persoonlijke leervragen.
De komende tien weken gaan we bezig met:
Beste lezer,
Wie zitten er achter het IKC-lab?
Wij, 24 studenten van het Noorderpoort Zorg en Welzijn, zijn afgelopen augustus samen met Ans Huisman gestart met het IKC-lab Groningen. Wij zitten op verschillende opleidingen en in verschillende leerjaren. We volgen de opleidingen Onderwijsassistent, Pedagogisch Medewerker en Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker. Vol enthousiasme zijn wij samen met de SKSG, Borgman School en Siebe Jan Boumaschool gaan samenwerken. Als student lopen wij zowel stage in het onderwijs als de kinderopvang.
Noorderpoort, SKSG en de Borgmanschool-Siebe Jan Boumaschool hebben gezamenlijk het IKC-lab Groningen opgezet. Aan dit lab gaan komend schooljaar 24 mbo-studenten Gespecialiseerd Pedagogisch Medewerker en Onderwijsassistent deelnemen.
Met de start van het IKC-lab Groningen bundelen mbo, basisonderwijs en het kinderdagverblijf hun krachten. Het lab onderscheidt zich door: